ثبت چهار ایده جالب توسط کودک نخبه ایرانی

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ منصور آشنا پدر این کودک نخبه در مورد فرزندش اظهار داشت: متین در دوازدهم مردادماه سال 1383 متولد شد که از سنین نوزادی، به مرور نشانه‌های تیزهوشی و استعداد ویژه او برای ما مشخص شد.

 

وی افزود: نخستین مدرک متین در سن دوسالگی، در سطح یک قرآن و نهج‌البلاغه بود و تاکنون 70 مدرک در حوزه‌های مختلف، از جمله پنج مدرک رباتیک، کسب مدرک ICT و فتوشاپ در سن هفت‌سالگی، ICDL یک و دو در سن هشت و 9 سالگی و برنامه‌ریزی‌های رایانه توسط او کسب ‌شده است.

 

پدر این کودک نخبه با بیان اینکه کودکش هم‌اکنون مشغول به تدریس نرم‌افزارهای رایانه‌ای به دانش‌آموزان المپیادی است، بیان کرد: طراحی هفت کتاب الکترونیک شامل ریاضی، آشنایی با تاریخچه 14 معصوم، نماز و معنی، بخوانیم مقطع دوم ابتدایی، منظومه شمسی، نجوم و آسیب‌های اجتماعی با محوریت کودکان کار، از جمله موفقیت‌های دیگر متین است که مورد توجه مسئولان کشوری قرارگرفته و او تاکنون دیدارهایی با رئیس جمهور وقت، معاونان رئیس جمهور و سایر مسئولان کشوری و استانی داشته که در همین راستا لوح‌های تقدیری نیز به وی اهدا شده است.

 

آشنا ادامه داد: متین تاکنون موفق به ثبت چهار ایده در سامانه ثبت ایده‌های برتر شده، از جمله ایده تسبیح گویا برای رفع اشتباهات هنگام ذکر گفتن، ایده ربات انجیر جمع‌کن، ضربه‌گیری با بار دافع آهن‌ربا و ایده دارالشفای اسلام که گواهی همگی را دریافت کرده و چند ایده دیگر نیز توسط او در مرحله پردازش است.

 

وی با اشاره به در دست بررسی بودن ایده دارالشفای اسلام در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آن را حاصل حساسیت نگاه متین نسبت به کم‌ایمانی در جامعه دانست و بیان کرد: در این ایده، مردم پس از آگاه شدن از کم‌ایمانی، به پزشکان حوزه علوم قرآنی نرم‌افزار ارجاع داده‌ شده و با داروهای معنوی مداوا می‌شوند که خود متین نیز همواره در زندگی از این منابع معنوی برای حل مشکلات خود استفاده می‌کند.

 

پدر این کودک نخبه، توجه ویژه خود و مادر وی نسبت به رشد معنوی فرزندشان را در گرایش او به این سمت موثر دانست و متذکر شد: مادر متین در هنگام بارداری، 15 مرتبه موفق به ختم قرآن کریم شد و از هنگام تولد نیز همواره او به مسائلی مانند نماز خواندن و تلاوت قران کریم تشویق شده، به‌گونه‌ای که در شش سال گذشته، تاکنون حتی نماز صبح او نیز ترک نشده است.

 

آشنا در پایان به جمله‌ای از متین اشاره کرد که همواره از سوی او در محافل مختلف نقل‌ شده که:  «یادمان باشد ما کودکان مسلمان ایرانی، خلاق‌ترین و باهوش‌ترین کودکان دنیا هستیم که اگر بخواهیم به‌حتم می‌توانیم، چراکه ما یاد خداوند را در هر حال فراموش نمی‌کنیم و با تلاش و پشتکار، به‌یقین به آنچه که در اندیشه خود داریم، خواهیم رسید».



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط